måndag 13 december 2010

13:de december (Ego blogg)


har inte bloggat på länge, men tänkte att nu har ja ju all tid i världen att blogga... har varit sjukledi i typ 2 veckor nu å är enda till freda.. För dom som inte hört, har ju som haft problem med nacken å rygg sen 16år då ja börja i prisma kassan. men de har hjälpt med massage ..
men för ca 2 ½ år sen då ja va vi fresh fick ja mitt första svindel anfall.. stod helt rätt opp å öppna en burk å plötsligt så svängde hela bilden opp-o-ner å ja rasa ihop på golvet. sen har ja känt av lite små yrsel nu som då. ibland när ja suttit eller stått så har det kommit samma sak så bilden har svängt sig opp-o-ner. väldigt obehagligt kan ja meddela!

iår augusti nångång fick ja plötsligt väldigt mycke svindel när ja sku börja sova. kändes som man var på sverigebåten i en väldig storm. vilket ledde till att ja spände mig å svindeln blev bara värre.. ja var till akuten å slapp sen vidare till en neurolog som sa att ja inte har nått annat fel än att mina muskler är skadade att ja ska på ulta.. sagt å gjort , utan resultat...

och för att göra de hela lite kortare så har ja suttit 3 veckor i kokkola och hjälpt dem med att plocka bort gem å stift ur lånehandlingar å ordnat upp dem. ja har alltså suttit med ögonen ner i bordet i 8h /dag.

Då fick nacken nog! ja kände varje dag när ja satte undan sista mappen att de bara vinglade i skallen. vilket ledde till att ja redan fick panik redan innan ja satte mig i bilen å då spände jag mig å det hela blev bara värre å värre tillsist satt ja bara å hyperentilera i bilen..:S inget vidare..

så nu är ja sjukledig å äter värkmedicin på mårgonen som gör att det inte skickar signaler till hjärnan att ja har ont.. sen ti kvällen tar ja en tablett för långvarig nackproblem som är muskelavslappnande å så får ja lite lättare att somna..
men känns inte som de sku hjälpa så mycke.. imårgon ska ja pröva att sluta med medicinerna å se hur de känns..

på torsda ska ja till fysiatriska polikliniken på malmska å se vad dom tänker börja göra åt saken! Är ur led på detta å vill få ett slut på detta! de är alldeles för tungt psykiskt! :(

nåja nu ha ja dilla tillräckligt om mig själv.. berättar om nån eller nått annat en annan dag! :p ska laga nå mat nu å sen hitta på nå annat.. data sittande e ju int riktigt he bästa fö mig nujust..

tack för att du orka läsa... kram

5 kommentarer:

  1. Hoppas du kryar på dig...låter inte roligt!

    /Erica

    SvaraRadera
  2. Va tråkit tå tokide händer. hopaps bara du blir frisk. vejt hu e känns å ha svindel. he e jobbit.. Men krya på dej !

    SvaraRadera
  3. Ojdå, visste inte att det var såpass. Jag är också sjukskriven för ryggeländet, för att jag lät det hela gå för långt innan jag sökte hjälp. Sköt om dej.

    SvaraRadera
  4. tack ska ni ha e no bättringsväg nu, hoppas ja iaf! jumppar å kämpar varje dag!

    SvaraRadera
  5. Hej! Råkade av en händelse komma in på din blogg då jag googlade på nackproblem med svindel...Har haft ett antal svindelanfall då hela rummet gungar. Oftast på morgonen då jag vaknar och har sovit med nacken i dålig ställning. Inte kul! Så nu har jag bestämt att jag måste börja ta hand om min nacke och jumppa m.m. Har du några tips på bra jumppaprogram för nacke och axlar? Har tänkt att jag borde låta massera mig också, men är lite rädd att de tar i så att det blir värre...Kämpar vidare, vad annat kan man göra. Men roligt är det inte!

    SvaraRadera